Yabba Dabba Doo! - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Laurense & Maartje - WaarBenJij.nu Yabba Dabba Doo! - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Laurense & Maartje - WaarBenJij.nu

Yabba Dabba Doo!

Door: Maartje en Laurense

Blijf op de hoogte en volg Laurense & Maartje

22 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar de gratis WiFi verbindingen zijn schaars hier. Gelukkig helpt de bibliotheek van Hanmer Springs ons een handje.

Inmiddels zijn we alweer ruim 2 weken onderweg. Bij aankomst in Christchurch zijn we eerst bijgekomen van de lange reis in een eigen kamer in de gevangenis. Dit leek ons wel zo rustig ;-) Dit hostel, gehuisvest in een oude gevangenis, was erg comfortabel, maar om op ons budget te letten zijn we na een paar dagen toch maar naar een 10 persoons slaapzaal in een ander hostel verhuisd. De eerste 1,5 week hebben we van alles geregeld voor onze verdere tocht zodat we de weg op kunnen en als het geld opraakt ook mogen werken. Christchurch zelf is helaas niet echt bijzonder. Veel gebouwen zijn verwoest door de grote aardbeving van 2011 en de stad lijkt nog een grote bouwput. Gelukkig zijn de Nieuw Zeelandse mensen wel heel aardig en open. Wat ook leuk was, was het Busker festival waarbij verspreid door de stad artiesten optreden. Twee leuke shows die wij gezien hebben waren een Burlesque show en The boy with tape on his face. Beide shows waren erg vermakelijk. Het is toch knap dat een man zonder een woord te zeggen de zaal een uur lang kan vermaken.

Toch wel het belangrijkste dat we geregeld hebben in Christchurch is onze auto. Dit is een grote grijs/blauwe Mitsubichi Delica Exceed uit 1994 geworden die we hebben omgedoopt tot 'Fred Flinstone'. Deze twijfelachtige eer heeft hij verdiend omdat we hier en daar een uitdaging bij de auto ondervinden... Maar de prijs was redelijk en geen uitdaging gaan we uit de weg en voor het geval we er een niet kunnen overwinnen hebben we een lidmaatschap bij de AA afgesloten. En nee, we zitten niet bij de Alcoholics Anonymous, maar de AA is de Nieuw Zeelandse versie van de ANWB. Benieuwd naar onze 'Fred', kijk dan bij de foto's. We hebben zijn beste kant op de foto gezet. Maartje is weliswaar zo gepositioneerd dat ze wat oneffenheden verbergt, maar mocht je die deuk toch opmerken, ja zelfs zijn beste kant heeft hier en daar een deukje.

Ondanks zijn beruchte naam heeft Fred de APK keuring doorstaan. Inmiddels hebben we al ruim 300 kilometer door mooi bergachtig Nieuw Zeeland gereden en tot nu toe gaat het super. Behalve vervoersmiddel is Fred ook om te toveren tot woonkamer, slaapkamer en keuken. Ja, onze Fred is heel veelzijdig. We kunnen gaan en staan waar we willen en hebben alles bij de hand. Voor ons dus voorlopig geen hostels meer, niet met z'n tienen op een slaapzaal, geen snurkende mensen onder je en geen kleine aardbevingen meer zodra iemand in het stapelbed zich omdraait. Met dit vooruitzicht waren we helemaal klaar om Christchurch achter ons te laten en te beginnen aan onze roadtrip.

De eerste twee dagen van onze roadtrip zijn we vanaf Christchurch richting het noorden gereden. Hierbij hebben we pal aan de kust gekampeerd. Het is toch wel heel speciaal als je wakker word en je kijkt uit over de zee. Daarnaast kun je zo ver van een stad ook ontzettend veel mooie sterren zien. Vanaf hier zijn we doorgereden naar een dorpje tussen de bergen, Hanmer Springs, waar we een paar dagen zullen verblijven.

Dit was ons verhaal alweer tot nu toe. Morgen gaan we waarschijnlijk weer lekker wandelen in de bergen hier, maar voor nu gaan we eerst relaxen in een van de vele natuurlijke warmwaterbronnen.

Ps. Mochten jullie ons willen bereiken, we hebben nu beide een Nieuw Zeelands telefoonnummer. Laurense: +64 223172420 Maartje: +64 223172421

• 22 Januari 2015 - 07:58

Gerda:

Dat ziet er leuk uit en gezellig (Laurense die staat te koken(?) achter de auto)!
    De auto ziet er van buiten iig mooi uit, vooral met Maartje ervoor geposeerd:-)!
    Kan me nu ook wel voorstellen dat jullie genieten van de vrijheid die dit geeft.
    Liefs, Gerda

• 23 Januari 2015 - 01:38

Nelly:

Hoi dames, leuke auto het ziet er gezellig uit, lekker buiten koken, dat zou ik hier ook wel willen, maar wij moeten nog even wachten op het mooie weer.
    Ik weet niet of het zo goed staat op jullie C.V. dat jullie in de gevangenis hebben gezeten (slapen).
    Ik lees wel dat jullie je wel vermaken, veel plezier verder, ik hoor nog wel van jullie.
    Goed uitkijken hoor!

Liefs Nelly en Arie.

• 23 Januari 2015 - 23:30

Nellie En A Nne :

Hallo meiden.Dank voor een kijkje in jullie vrijheid.De auto is echt gaaf.Hoge instap dus hij kan nog jaren mee ha ha.Kijk goed om je heen, en doe voorzichtig.
    Jullie verslag was meereizend Top.
    Tot de volgende keer .Groetjes v Anne en Nellie

• 24 Januari 2015 - 09:53

Lianne:

Haii Wilma en Betty en Fred. Jammer dst Barney er niet bij is.

• 24 Januari 2015 - 09:56

Lianne:

Maar alles onder controle lees ik. Het grote genieten kan gaan beginnen. Warme bronnen heerlijk.ken ze van IJsland. Enjoy ladies

• 26 Januari 2015 - 20:32

Wilma:

Supergaaf om te lezen! Reis op afstand met jullie mee. X

• 27 Januari 2015 - 08:23

Dieuwke:

Ziet er goed uit dames! Veel plezier. xx

• 27 Januari 2015 - 10:05

Tessa:

Hoi Meiden!

Ziet er allemaal super uit! Geniet ervan! Gave auto! Ga jullie volgen!

Veel plezier XXX

• 27 Januari 2015 - 19:20

Dorien:

Dag Dames,

Gaaf dat yalehouse hotel en jullie veelzijdige Fred.
    Leuke foto's en weer goed om van jullie te horen.
    Ik blijf jullie nog even volgen. groet Dorien

• 28 Januari 2015 - 09:01

Anne:

Maartje!!!

Goed geregeld allemaal! Veel plezier met Fred!

Geniet ervan!

• 30 Januari 2015 - 23:09

Katja:

top story meiden.
    Laat wat meer horen van je zelf.
    Geweldige foto`s
    nog een keer gefeliciterd met jullie aan koop.
    Mis you xxx

• 04 Februari 2015 - 14:01

Paula V. Agtmaal:

Geweldig leuk hoor om jullie avonturen mee te kunnen volgen.
    Hele mooie reis en groetjes aan Fred vanuit het natte koude Roosendaal
    Henk en Paula

• 12 Februari 2015 - 21:55

Cora:

Hallo Laurense en Maartje,
    Wat een fijn avontuur hebben jullie, ik kijk weer uit naar de volgende keer dat jullie gratis wifi hebben!
    Lieve groet van Cora van de GGD

• 13 Februari 2015 - 12:15

Helma:

Hoi Maartje en Laurense,

Een beetje late reactie van mij op jullie blog, maar een gave auto!
    Ik ben benieuwd wat jullie de afgelopen weken hebben gedaan en beleefd.

Geniet ervan!

Groetjes, Helma

• 25 Februari 2015 - 11:07

Wendy:

Ik dacht, zal s ff kijken hoe het gaat. Kon de vorige keer de foto's niet zien, maar wowwwww wat n prachtige en veelzijdige Fred!!! :) En dat uitzicht... Geloof zeker dat jullie ontzettend aan t genieten zijn!!!!
    Liefs Wendy